Værestedet Fredriksgade

Et Værested for alle

Værestedet Frederiksgade i Haslev er et af Faxe Kommunes væresteder, som primært henvender sig til socialt udsatte voksne, og traditionelt har målgruppen været personer med  psykisk sårbarhed. Målgruppen er ofte karakteriseret ved mangel på personligt netværk og kan have svært ved at bruge de tilbud, der ellers er. Værestedet betragtes som et fristed, hvor brugerne kommer på eget initiativ og så meget, som de har lyst til.

Værestedet Frederiksgade ligger tæt på stationen i Haslev, og der er mulighed for forskellige aktiviteter. På Værestedet er brugerne med til at præge dagens aktivitet.

Dagligdagen på værestedet
 Værestedet mødes man til hyggelig morgenmad (Desværre ikke for tiden p.g.a. Covid19), snakker om dagens aktiviteter og spørger man til hvad det vigtigste er på Værestedet, er svaret – ”at give hvert menneske en mulighed for at fortælle sin historie”.

Alle er velkommen på Værestedet, som er et fristed for den enkelte. Her kan man indgå i et fællesskab og skal kunne tage et ansvar for at få dagligdagen til at fungere. Borgere der har viden på specifikke områder, tilbyder fx også at hjælpe de andre borgere på Perlen.

Der er hver dag mulighed for at udfolde sine kreative sider- strikke, hækle, male, sy. ja, kun fantasien sætter grænsen.

Hver dag er der garanti for at vi får rørt lattermusklen, snakket en masse, men vi kan også være stille.

Der er altid kaffe på kanden, og tid til en snak

En gang om måneden afholdes et husmøde, hvor større beslutninger træffes.

Værestedet Frederiksgade har sin egen facebookside, som du kan komme ind på ved at klikke på dette Værestedet Fredriksgade.

Åbningstider:

• Mandag og tirsdag: Kl.:8.00 – 15.30 (Lukker kl.16.00 men rengøring den sidste halve time).
  • Onsdag og torsdag: Kl.:8.00 – 15.00 (Lukker kl.15.30 men rengøring den sidste halve time)
  • Fredag: Kl.:8.00 – 14.00 (Lukker kl.13.30 men rengøring den sidste halve time)

Brugerne arrangerer selv morgenmad fra kl.09.00-10.00 mandag-fredag, Corona pause.

Adresse: Fredeiksgade 6 i Haslev

Praktisk om Værestedet Frederiksgade

Praktisk om Frederiksgade:

Ét stort fællesrum der indeholder tv, billard, dart, kreativt m.m. samt et stort køkken/alrum med plads til afslapning, tv og computerbord

Frederiksgade kan rumme ca. 20 til 25 personer.

Der er kørestolsadgang til Værestedet med indrettet handicaptoilet.

Der er også mulighed for at komme i praktik og være frivillig på Værestedet

Vil du vide mere om Værestedet Frederiksgade så ring på tlf 23 63 55 32

Vil du vide mere om at blive frivillig på så kontakt Marianna Sommer på telefon 56 20 29 57 eller e-mail maje@faxekommune.dk