Hjælpemidler på hjemmesiden

Faxe Kommune benytter hjælpemidler på hjemmesiderne. Hjælpemidlerne kan have karakter af bookingkalendere samt betalingssystemer.

Fra tid til anden viser Faxe Kommunes hjemmesider videoer samt lydmateriale. Som udgangspunkt benytter vi Faxe Kommunes egen streamingtjeneste, men i nogle tilfælde kan materialet ligge på Youtube.com og Vimeo.com med flere. Videoer eller lyd, der enten er indlejret på hjemmesiden eller videoer, der tilgås via et eksternt link.

Personoplysninger

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores hjemmeside indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, deltager i undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent og øvrig brug af services.
Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID (der anonymiseres) og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer (der anonymiseres), geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse ved betaling af ydelser.

Sikkerhed

Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Periode for opbevaring

Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Videregivelse af oplysninger

Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.
Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Indsigt og klager

Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes.
Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til databeskyttelsesrådgiveren på e-mail: dbr@faxekommune.dk

Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.

Læs mere om hvordan Faxe Kommune behandler dine personoplysninger her

Udgiver

Hjemmesiden ejes og publiceres af:
Faxe Sociale Udviklingscenter
Industriparken 4