Værestedet Perlen

- Her fortælles der historier.

Perlen i Haslev er et af Faxe Kommunes væresteder, som primært henvender sig til socialt udsatte voksne, og traditionelt har målgruppen været personer med nedsat psykisk funktionsevne. Målgruppen er ofte karakteriseret ved mangel på personligt netværk og kan have svært ved at bruge de tilbud, der ellers er. Værestedet betragtes som et fristed, hvor brugerne kommer på eget initiativ og så meget, som de har lyst til.

Perlen i Haslev – et værested med rum til alle
Perlen ligger tæt på stationen i Haslev, og der er mulighed for forskellige aktiviteter. I Perlen er brugerne med til at præge dagens aktivitet.

Dagligdagen på Perlen
Perlen mødes man til hyggelig morgenmad, snakker om dagens aktiviteter og spørger man til hvad det vigtigste er på Perlen, er svaret – ”at give hvert menneske en mulighed for at fortælle sin historie”.

Alle er velkommen på Perlen, som er et fristed for den enkelte. Her kan man indgå i et fællesskab og skal kunne tage et ansvar for at få dagligdagen til at fungere. Borgere der har viden på specifikke områder, tilbyder fx også at hjælpe de andre borgere på Perlen.

Der er hver dag mulighed for at udfolde sine kreative sider- strikke, hækle, male, sy. ja, kun fantasien sætter grænsen.

Hver dag er der garanti for at vi får rørt lattermusklen, snakket en masse, men vi kan også være stille.

Der er altid kaffe på kanden, og tid til en snak

En gang om måneden afholdes et husmøde, hvor større beslutninger træffes.

Perlen har sin egen facebookside, som du kan komme ind på ved at klikke på dette Værestedet Perlen.

Åbningstider

• Mandag: kl. 8-16
  • Tirsdag: kl. 8-16
  • Onsdag: kl. 8-16
  • Torsdag: kl. 8-19:30
  • Fredag: kl. 8-13

Brugerne arrangerer selv morgenmad fra kl.09.00-10.00 mandag-fredag.

Onsdag er der brunch kl.10.30.

Torsdag er der varm mad kl. 18.

Adresse: Jernbanegade 54 i Haslev

Praktisk om Perlen
Perlen består af fire aktivitetslokaler

• Mødelokale, kan bruges af alle
  • Fællesrum, med lille køkken
  • Aktivitetsrum, med billard, dart, motionscykel og cykelværksted
  • Kreativt værksted

Perlen kan rumme ca. 20 til 25 personer.

Der er kørestolsadgang til Perlen, men der er ikke indrettet handicaptoiletter.

Der er også mulighed for at komme i praktik og være frivillig på Perlen.

Vil du vide mere om Perlen på tlf 23 63 55 32

Vil du vide mere om at blive frivillig på Perlen, så kontakt Lone Klarskov Sørensen på telefon 23 31 48 39 eller e-mail los@faxekommune.dk

Vil du vide mere om Faxe Kommunes væresteder, kan du finde informationer på Faxe Kommunes hjemmeside