Værestedet 76F

- Hyggeligt samvær med fokus på forskellighed.

Værestedet 76F i Faxe er et af kommunens væresteder, som primært henvender sig til socialt udsatte voksne, og traditionelt har målgruppen været personer med en psykiatrisk sygdom. Målgruppen er ofte karakteriseret ved mangel på personligt netværk og har ofte svært ved at bruge de tilbud, der ellers er. Værestedet kan betragtes som et fristed, hvor brugerne kommer på eget initiativ og så meget, som de har lyst til.

.

Værestedet 76F's åbningstider

• Mandag: kl. 8.00 – 19:30
    Morgensvømning kl. 7:00-8:00.
    Badminton.
    Fælles spisning kl. 18:00
  • Tirsdag:  kl. 8.00 – 15.30 - Varm mad til frokost.
  • Onsdag:  kl. 8.00 – 16.00
    Morgensvømning kl. 7:00-8:00.
  • Torsdag: kl. 8.00 – 16.00
    Kold mad til frokost..
  • Fredag:   kl. 8.30 – 15:00 - Brunch.
    Aktivitet - Fitnesstræning.

Fokus på Værestedet 76F
Vores aktiviteter har fokus på udvikling af sociale kompetencer, sundhed, idræt og læring. Vi gør os umage med kreative aktiviteter, som havehold og udsmykning af vores rum på Sundhedscentret  i Faxe, hvor vi holder til. Vi har en fælles bus og låne-cykler. At komme på et værested er uforpligtende og uden for visitation. Dog gør vi meget ud af at samarbejde med de andre kontaktpersoner, som brugerne kan være i kontakt med, fx mentor, læge, uddannelsessteder og arbejdspladser. Altsammen kun efter forudgående accept fra brugeren.

Dagligdagen på Værestedet 76F

Værestedet 76F lægger vi vægt på et godt og hyggeligt samvær. Her skal være plads til alle, med de forskellige behov, der måtte være. Vi har en rolig dagligdag, hvor der er meget snak. Vores have sætter vi stor pris på og vi benytter den lige så meget, som vejret tillader det.

Maden på Værestedet 76F er det helt store trækplaster. Vi forsøger at koncentrere os om sund kost og bruger gerne, hvad vi selv har dyrket i urtehaven. Vi kan rigtig godt lide at lave ting sammen, både ud af huset, men også i huset. Hvis vi tager ud af huset, har vi en bus, vi kan låne. Så muligheden for en tur til stranden, skoven, Bilka, minigolf og meget andet er ofte en del af hverdagen.

Praktisk om Værestedet 76F:

Adresse: Præstøvej 76F i Faxe

I Værestedet 76F er der et stort køkken, samt en hyggelig spisestue og en hyggelig daglig-/tv-stue. Der er billardbord, dart og fodboldspil. Vi har et kontorlokale, et mødelokale, et undervisningsrum og et samtalerum. Og så har vi både et toilet, et handicaptoilet og et baderum.
Udendørs er vi i gang med at gøre haven i stand, lave petanque bane, drivhus og etablere en urtehave.

En gang om måneden har vi husmøde/brugermøde. Her kommer der fx ønsker osv. til vores månedlige aktivitetskalender i form af ønsker til mad, ture ud af huset osv.

Frivillighed: Vi har hele tiden brug for frivillige som hjælper os i det daglige arbejde. Både med de aktiviteter vi allerede har, men også gerne med ideer om nye aktiviteter. Du kan høre nærmere om dette ved at kontakte Lone Klarskov Sørensen på mail los@faxekommune.dk eller telefon 23 31 48 39.

Hus Forbi: Værestedet 76F er distributører af Hus Forbi aviser. Det betyder at du som Hus Forbi sælger kan komme og købe og bytte dine aviser på Værestedet 76F.
Kom gerne forbi og hør mere om fordelene ved at være sælger af Hus Forbi.

Værestedet 76F kan rumme ca. 30 personer og er handicapvenlig.

Vil du vide mere om Værestedet 76F, er du velkommen til at ringe på telefon 30 58 07 83.

Akut og nattevagt: P 86 på telefon 56 20 6160 eller 24 84 42 49 (Socialpsykiatri og Neurorehabilitering). Vil du vide mere, kan du finde informationer på Faxe Kommunes hjemmeside.