Hus Forbi

Begge Væresteder er distributører af hjemløseavisen Hus Forbi

Værestederne er distributører af Hus Forbi aviser. Det betyder, at man som Hus Forbi sælger kan komme og købe og bytte sine aviser på begge væresteder. Hus Forbi er en socialøkonomisk virksomhed, som ejes af sælgerne selv og som er helt uafhængig af offentlig støtte.

Hus Forbi er, ligesom inddragelsen af frivillige, et bevidst valg om at styrke koblingerne og skabe muligheder, som ikke ellers lader sig gøre. Hus Forbi giver muligheden for at tjene lidt ekstra til dagen og vejen, men det er samtidig en mulighed for at være en del af et fællesskab, som går på tværs af landet og som byder på meget mere end lidt ekstra mønt.

Samtidig med at det øger mulighederne for den enkelte sælger, øger det også mulighederne for værestederne som helhed. Som distributør indgår værestederne i et distributørnetværk som er spredt ud over landet, og som ligeledes skaber muligheder for koblinger og faglig inspiration, som kan styrke den videre udvikling af værestederne.