Aktivitetshuset Faxe Bixen

- En butik med et socialt formål

Besøg vores hyggelige og fine butik, som vi er utrolig stolte af at kunne præsentere. Vores hylder bugner af flot brugskunst, håndarbejde, spiringshuse, havepynt, honning, kort og mange andre ting.

I butikkens café hjørne, kan man købe kaffe, te, kage og kakao. Besøg caféen når du er i Faxe.

Alle produkterne er af egen fremstilling, og bliver lavet i butikkens kreative hjørne, på værksstedet eller i ProjektHUSET på Sundhedscentret af medarbejdere og kursister.

Åbningstider: mandag - torsdag: 09.00-16.00, fredag 09.00-15.00

De ansatte medarbejdere (borgere i beskyttet beskæftigelse og borgere i aktivitetstilbud) har en stolthed over at være oppe i byen, hvor ”alle” andre også kommer. De oplever, at de er betydningsfulde, da de har opgaver som de har ansvar for, og som de mestrer. Dem der står ved kassen, er alle blevet bedre til at huske tal og mønter, og det at kunne give penge tilbage. Afstanden til lokalbefolkningen bliver mindre. Medarbejderne har en funktion, når der kommer kunder I butikken. Det gør at det er nemmere at kommunikere, da de ved hvad de skal have dialog omkring. Og derfra udvider dialogen sig ofte til andre ting som f.eks. hverdagen, Faxe by, vejret osv. Kommunikation er noget vi øver dagligt, og det at der kommer kunder ind, gør at der kommer FAKTISKE eksempler på hvordan vi får en positiv dialog i gang.  Og her sker der hele tiden en udvikling, da de ofte bruger erfaringer fra tidligere.

FaxeBixen er en butik og café med et socialt formål og fungerer som samværs- og aktivitetshus efter servicelovens §104. Formålet er at skabe meningsfulde aktiviteter og inklusion mellem borgere med forskellige vanskeligheder og omverdenen. Butikken åbnede 29. maj 2012 og er en del af Faxe Sociale Udviklingscenter.

Vi ses i FaxeBixen!

Adresse: Faxe Midtpunkt, Kirketorvet 24-26, 4640 Faxe
Kontakt Faxe Bixen på tlf: 40 30 21 11

FaxeBixen har en hyggelig facebook side - husk at "like".